Sunday, November 14, 2010

kata hati

Ku sangkakan tiada lagi insan yg akan kutemui disini
Kusangkakan tiada lagi cinta akan bersemi disini
Tiada lagi cinta?
apa aku  pernah bercinta?
Tapi aku silap
Kerana disuatu saat,aku terpandangkan suatu bayang
Bayang yg seseorg yg selama ini ku dambakan
Yg meletakkan agama itu diatas           
membatasi segala-galanya
Yg bicaranya tidak tersasul dengan bicara yg sia-sia
Dan dia…
Sukar bagiku untuk mengambarkan dengan kata-kata
Kini
Bayangan itu kian dekat kearahaku
Aku dijadikan pelabuhan untuk berkongsi cerita
Ceritaduka                                                         
cerita tawa
Dan segala mcm cerita lagi..
Hati ini,terpaut padanya..
Perlukah aku menyatakan perasaan hati ini?                      
Apakah kesannya nanti?
Adakah aku pasti?                                                     
Aku keliru
Aku tidak pasti                         
seandainya lebuh raya kehidupan ku bersama dia masih samar                                                        
samar dlm kegelapan                                        
aku menginginkan kau setia                                           
andainya aku insan yg kau pilih buat menemanimu
Aku mahu kau jujur                                   
andai cinta itu bersemi
Suatu hari nanti                                   
akan ku luahkan segala yg tersimpan didalam hati kecilku                                  
Dan aku jua ingin mendengar isi hati sucimu itu

No comments: