Wednesday, June 22, 2011

tujuh lapis langit



menaiki Buraq
baginda merentasi
destinasinya langit ke Tujuh



di langit pertama baginda ketemu Adam a.s
kemudian langit ke dua baginda bertemu dengan Isa bin Mariam
dan Yahya bin Zakaria..

di teruskan ke langit yg ketiga..disitu ada Nabi Yusuf a.s
lagi terus ke langit keempat..
disini Nabi Idris a.s menanti

terus lagi ke langit ke lima
Nabi Harun a.s menyambut baginda rasulullah

langit keenam Nabi musa menyambut


di setiap lapis itu..kesemuanya menyambut dan 
mendoakan kebaikan kepada bagindah Rasulullah s.a.w


di langit ke tujuh Nabi Ibrahim menanti
disinilah berlaku ulang alik Baginda dengan Nabi Ibrahim dan Allah s.w.t
dalam meminta kebaikkan utk kita



LIMA waktu sehari..
apa sukar untuk kita?
mengapa sahabat?
aku tidak sebaik pendakwah
aku bukan sebaik manusia

tutur kataku tidak mencermin iman yg teguh
aku masih mencari diri
masih meniti ujian ini



kalian tidak lupa Allah
juga Rasulullah
Kalian tegar mencari rezeki..
tidak pernah mengeluh kesah
terbaring kesal

tidak sesekali mencegah kebaikkan
tidak mengahalang aku, dia, kami
bisa juga menasihati aku



hanya pada Allah yg maha agung
ku pohon dibukakan pintu hati kalian
sahabat dunia ku

moga kita bersama di akhirat

kesudahan yg baik hanya bagi orang yg beriman..
mari kita bersama ke Jannah jom?

No comments: