Saturday, June 18, 2011

kata-kata jiwa stabil



bila celik kan dan aku kita akan bersyukur
diberikan lagi nyawa
dikurniakan usia

bila sakit
sedikit kita aku keluh pasti..
walau sedikit

apa pernah tak jiwa2 kalian
terasa kosong?
atau kita tak pernah sedar akan ruang yg kosong itu?


bila sedar..kita aku punya impian
suatu obsesi yg mahu digapai
baru mahu melangkah
bila sedar mimpiku rupaya sukar
kembali mengeluh

tak pernah habis
tak pernah henti
cuma bisa sesali
menghela panjang

jiwa aku
begitu inginkan itu, mahukan ini
mendendangkan melodi yg diciptakan
semuanya..kerana sifat manusia aku
tak pernah cukup apa ada
tetap gagah melangkah

aku sedang sakit

Ibn Al-Qayyim mengatakan: 
“Sesungguhnya dalam hati ada robekan yang tidak dapat dijahit kecuali dengan menghadap sepenuhnya kepada Allah s.w.t. Dalamnya juga ada keterasingan yang tidak mampu diubati kecuali dengan menyendiri bersama Allah s.w.t.” 

No comments: