Sunday, June 12, 2011

keluh

bilakan mungkin
aku memahami
segala persoalan yg terbuku

perlukah di torehkan hati dan minda mereka
atas nama jiwa..dan hati
aku merangkak, tak bisa berlari
kerana aku pernah terjatuh..
ranap

hati tulus dan ikhlas
apa masih wujud lagi?
tatkala bernafas
tatkala bulan menerima sinaran mentari
tika itulah masih ada kesempatan

apa sempat aku kumpulkan bekal
utk perjalanan abadi nanti?
dosa2 ku...seperti bintang di malam mu,
malam aku..malam kita..

apa mungkin aku di ampunkan?
dimaafkan?

di sini, waktu ujian ini..
kita bisa ingat trajedi yang memilukan
kita tetap ingat peristiwa indah..sentiasa mekar
peristiwa hitam, salah laku..

apa mungkin salah itu di ampunkan di maafkan

dia..kawan kepada dia
tindaknya sama seperti dia
buang aku seperti aku tak bermakna apa

mereka, aku, kita telah pilih jalan itu..
jalan kita
kenapa kita bisa memilih jalan yg salah itu?
apa kita sesal dengan pilihan itu?

pada yang Satu aku mohonkan belas kasihan
belas ihsan
belas ampun
hanya padaNya aku pinta diteguhkan, di kuatkan

mahu hari mendatang hati, jasad, nyawa terus teguh,
terus tegar, terus tabah..

Kuatkanlah hati dan imanku ya Allah

tuhan yang mentadbir sekalian alam
maha pemurah lagi maha penyayang
yang mempunyai hari pembalasan
tiada tuhan yg ku sembah..
dan hanya padaMu aku memohon
tunjukanlah jalan yg lurus
iaitu jalan yg Engkau berikan nikmat kepada mereka
Sedang mereka itu bukan org yg dimurkai
bukan pula orang yg sesat

No comments: