Thursday, April 14, 2011

Tentang esok,lusa....



Hari mendung berlalu, 
rasa lemah ini,rasa sakit ini..

Aku menenggelamkan diri dalam kenangan, tapi itu tidak membantu.
Jadi aku akan mula hidup untuk hari ini...aku perlu hidup utk hari ini..
Tapi aku lemah..sekali-sekali..sedikit tersesat :(

Sebelum tamat fajar subuh, berkelap-kelip bintang-bintang lenyap...
Aku tertanya..
apakah mereka benar-benar pergi?
adakah mereka akan kembali esok?
esok yg ntah mungkin wujud?
esok yg kita tidak pernah tahu..



Apa yang harus saya diharapkan?
kisah hidup ini berlalu pergi..
perkara yg paling jauh dgn kita..
masa lalu..
apakah pengisiannya?

setiap kalinya..dahiku berkerut

setiap insan, wajahnya bahagia, suaranya gembira
apa aku benar2 mampu lihat itu semua?
mampukah aku tertawa seperti mereka?
melihat kamu, melihat insan2 disekeliling kamu..
aku nampak harapan,aku nampak bahagia..
kamu,korang,awak..yg sentiasa ada..
cuma aku dibutakan, dirabunkan, di kaburkan selama ini..


kini sinar jalan ini mula terang..
cahaya neon itu..sungguh indah..
Alhamdulillah :)


esok,lusa, xkan pernah tahu..
Dunia ini sungguh Indah ya Allah


~aku tanah kotor~


1 comment:

Izzati Hashim said...

mengharapkan sinar menelan kabus (=

dunia memang indah ^^