Saturday, March 19, 2011

Surat dari hati tentang Cinta

Dengan nama Allah yg maha pengasih lagi maha penyayang
menyelimuti tujuh lapisan langit dan bumi
salam sejahtera kepada mereka2 yg aku kasihi
moga mewangi di pangkuan sang penyejuk alam baginda Nabi Ilahi


Illahi..

pencipta kata
pencipta rasa

pencipta cinta
pencipta cita

aku tidak berupaya di depan takdir kekuasaaanMu
aku kerdil di hadapan keMahabesaranMu
saksikan kesilapan dosaku dan hanya Engkau yg Maha suci
Rahmat maghrifah dan redhaMu yg aku rindu



Illahi..


Dengan rahmatMu
Izinkan aku mencium wangiMu
moga mewangi seluruh gelora pesona jiwa hambaMu ini


untuk saudara-saudara ku seiman, seakidah
banarkan aku bau wangiMu
untuk seluruh hambaMu
yang merasai cinta keranaMu

Illahi..

dalam seharum wangimu
Izinkankan aku mengadu 99 lapis hatiku

Illahi...

sejak ku kenal "ba" dalam basmalahMu
telah terkunci hatiku kecuali untukMu
telah ku pahat pada dinding2 nya
hanya Engkau yang berhak membuka pintu2 hatiku


saksikan kata-kata hati ku
saat ini..
tiada kata
tiada daya
tiada cinta
tiada cita
melainkan untuk Illahi Rabbi azza wa jalla
sudah pasti jiwa aku kembali kepadaNya

Illahi..

Izinkan aku merayu cintaMu
hingga saat dan tika ini
aku belum dapat memberi cinta kecuali untukMu,
Tidak pernah menerima cinta
melainkan dariMu,
Aku tidak pernah berkongsi kasih
kecuali untukMu

untuk kali ini...
kau letakkan kasih dalam hatiku dan hatinya..
kau satukan hati kami..
setelah segala fitnah dan ujian yang tidak putus2..
akhirnya dengan izin kasihMu.
kuserah ketaatan buat insan yang akan bergelar Isteri
Pelengkap,penyeri, kawan karib, pendegar yg setia...
aku Imam..
kau makmumnya..
izinkan aku mencintai dia tidak melebihi cinta padaMU...!!!

No comments: