Tuesday, March 15, 2011

Kau Pergi?

Malam bakal mengundang tiba
Meninggalkan siang
Phobos dan deimos bakal terbit
Mampu di lihat dari marikh
Dari hujung cahaya
Apa ada lagi pada sentuhan
Apa perlu aku lakukan

ketika masih ada sinaran mentari
Selagi pantai hatiku masih bergelora
Selagi itulah laut kasihku belum kematian deru
Aku tak akan gentar
Kemungkinan yang datang
Kerana masih ada lagi yang kau tinggalkan
Ada lagi yang aku simpan..


Doaku dilewat Zuhur ini
Seandainya Ilahi lebih menyayangimu
Seandainya Ilahi lebih menyayangiku 
Sekiranya kau hilang dari pandanganku
Sekirang aku halimunan di matamu  
Akan ku abadikan cerita ini
Walau tak mungkin bersua lagi

Hadirlah kekasih dalam mimpiku
O genki desuka?khabarkan padaku
Agar ku tahu
Semalam adalah malam terakhir
Aku bersamamu
Kali terakhir kita berbicara
Berbicara tentang manisnya pertemuan
Tentang pahitnya perpisahan
Tentang pilunya perasaan
Tentang kehidupan
Tentang kematian

Tika saat dan waktu ini  
Aku menghitung setiap hari yang berlalu
Aku kira setiap waktu yang berdetik
Tuhanku,
Aku begitu menyayanginya
Setulus hati dan jiwa ini
Kelibatnya menyilau tiap saat hayalku
Dapat ku rasa akan getarnya
'Saat ku akan kehilangan dirimu'
Buat selamanya..




No comments: