Friday, January 21, 2011

nukilan orang


Ya Allah! Jadikanlah Dunia itu sekadar bermain dijari-jemariku
Agar bisa ku melihatnya juga memanfatkannya dalam redho juga rahmat-Mu
Kerana kira ianya merasuk juga bersarang dalam hatiku
Bisa saja aku menjadi tertipu juga keliru
Dengan keindahan dunia yang hanya sementara waktu
Juga Iblis dan nafsu yang berusaha untuk melalakianku
Bantulah dan bimbinglah aku agar sentaisa memanfaatkannya dijalan-Mu
Agar aku sentiasa berada dalam redho,rahmat juga barakah-Mu


Kenapa aku perlu bertanya kenapa?
Kiranya aku belum bertanya mengapa perlu aku bertanya mengapa?
Terkadang jawapan itu ada pada diri kita..
Cuma kerna diri selalu mengeluh tentang semuanya..
Juga keraguan mainan nafsu juga Iblis musuh yang nyata..
Jadinya pertanyaan mengapa itu juga diluahkan kita..
Sebaiknya Istikhara sebelum menyatakannya..
Kerna terkadang dalam sebahagian masalah..
Diam itu jalan TERBAIKnya..
Juga InsyaAllah jawapan itu akan datang juga..
Mengikut KETENTUAN TERBAIK menurut pandangan-Nya..
InsyaAllah.. 

^_^

No comments: