Saturday, January 12, 2013

Kokoro part II


kewujudan aku
bukan untuk kesenangan aku
tapi apa yang aku bisa senangkan pada yang lain

kehadiran aku
bukan untuk kalian mengerti
sebaliknya untuk aku memahami kalian

aku disini untuk berjalan bersama kalian
merentasi kehidupan muda hingga penghujungnya

aku harus menyintai kalian untuk memenangi hati kalian,
harus melindungi kalian, mendisiplinkan kalian,
dan mengajar kalian tentang tuhan..

posisi aku disini bukan untuk dihakimi,
bukan untuk di adili
dan bukan juga untuk dipertikaikan

aku bisa tertidur dan terjaga lalu menyedari
bahawa tugasku, hobiku tiada erti apa2..
tetapi jiwa kalian itu segalanya..
kalian lah pewaris seterusnya dibumi Ilahi ini

rentas la hati mana2 insan..
keinginan dan ketabahan serta kesungguhan
carila ia..berikan secebis dari itu kepada aku

aku terima apa yang di amanahkan kepadaku

doakan supaya aku terus mampu membahagiakan kalian
doakan aku terus tabah, terus gagah