Friday, May 4, 2012

Last Train Home

dalam berjuta langkah
selepas aku tersadung untuk kali yang entah berapa ribu kali
tuhan dongakkan aku
pada saat itu aku ternampak dia.
yang mendorong aku
ke arah laluan baru
pendorong yang banyak menyeri siang dan malam ku

tahniah!
awak sudah terima cahaya bagi jalan awak pula :)



aku fikir aku sudah kehilangan kau
aku fikir kau sudah pergi
aku fikir aku mula gentar
kau mungkin fikir aku lemah
aku fikir kamu salah!
sekarang aku beristirehat, itu aku pasti.

kau bukan kejam
inilah kehidupan
kebergantungan kita perlu pada Ilahi

kalau terlepas keretapi
dunia hidangkan keretapi elektrik
jika tidak cukup pantas
dunia sajikan keretapi peluru
ya peluru, di negara matahari terbit.

di setiap stesen ada venus untuk aku
aku mahu pergi Kyoto
berulang alik ke osaka dan Tokyo
Pungguk mahu mencari ninja
ninja dari venus

because its gone so young, he stop singing to the moon



No comments: